آغاز

اینجا قرار هست بیشتر در مورد بازی ها صحبت کنیم اما نه فقط به تنهایی.

بازی، هنر، ادبیات، سینما، تاریخ، فلسفه ، شعر، عرفان، روانکاوی و … مهم نیست موضوع مورد بحث‌مان چه چیزی باشد. شاید هم بشود از همه این زمینه ها استفاده کرد و به روش یا رویکرد جدیدی رسید. رویکردی که کمک کند تا به مدیوم مورد نظرمان -از جمله بازی‌های کامپیوتری- متفاوت نگاه کنیم و درک تازه ای از ابعاد و اثراتش بر زندگیمان داشته باشیم. چقدر حیف که احتمالا ما سازندگان بازی‌های کامپیوتری، از درک  و مطالعه اغلب این عوامل و علوم انسانی فاصله داریم.

البته موضوع اصلی مورد بررسی ما بازی های کامپیوتری خواهد بود و اگر به مطالب دیگری پرداخته می شود، اغلب برای کمک به درک درست تر این زمینه (یا تفاوت هایش) در مقابل دیگر زمینه های موجود است. کما اینکه در این بررسی ها با رجوع به نظرات متفکران مدیوم‌های دیگری همچون فلسفه و ادبیات با تناقضات و ضدیت های شدیدی روبرو خواهیم شد. تضارب آرایی که نه تنها باعث ناراحتی و سکون نشده، بلکه به رشد و ظهور راه حل های جدیدی نیز منجر گشته.

خلاصه باید گفت تلاش من این است که با زاویه جدیدی به بازی‌ها نگاه کنیم، و در کنارش با بیان ساده تری مطالب را مطرح کرده و با مخاطب بیشتری ارتباط برقرار کنیم.

چون قرار هست در مورد موضوعات مختلفی صحبت کنیم، برای هر موضوع خاص، صفحه ‎ای نیز در نظر داریم. در زیر برای معرفی اولیه و راحتی دسترسی  لیستی قرار داده ایم :


درباره ‎بازی(صفحه اصلی)   .   نقد   .   داستان   .   بازی‌های من   .   دیگر کارها 


در آخر برای آشنایی بیشتر با من و مطالب وبلاگ، پیشنهاد می‌کنم که سری [قدم های اولیه]  را بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید